Legat de modul de adresare a petiţiilor către ITM-uri, vă informăm că în conformitate cu prevederile art. 7 din O.G. 27/2002, privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, “petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează, potrivit prezentei ordonanţe” .
Prin „identificarea persoanei fizice”, Codul Civil (Cap. III, art. 82-110), stabileşte că principalele mijloace de identificare ale persoanei fizice sunt: numele, domiciliul şi starea civilă. Aceste date sunt cuprinse în cartea de identitate, mai puţin datele de stare civilă.
În aceste condiţii, doar numele şi/sau o adresă de e-mail, care pot aparţine oricui, nu sunt de natură să îndeplinească cerinţele minime legale privind identificarea unei persoane.
În această situaţie instituţia noastră nu este obligată să efectueze control şi nici să comunice răspunsul către petent în termenul legal de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei.
În ceea ce priveşte obligativitatea semnării petiţiei, această obligaţie rezidă din prevederile Constituţiei României, care la art. 51 prevede că „Cetăţenii au dreptul să se adreseze autorităţilor publice prin petiţii formulate numai în numele semnatarilor”.
Mai mult, în conformitate cu prevederile art. 1 din O.G.27/2002 „Prezenta ordonanţă are ca obiect reglementarea modului de exercitare de către cetăţeni a dreptului de a adresa autorităţilor şi instituţiilor publice petiţii formulate în nume propriu”.
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUS – CLICK AICI.
Semnarea petiţilor se poate face atât olograf şi se pot comunica personal, prin poştă sau prin fax, cât şi electronic, cu condiţia respectării prevederilor Legii 455/2001 privind semnătura electronică, iar în acest ultim caz, petiţiile se pot comunica şi prin e-mail.
Având în vedere aceste dispoziţii ale legii, vă recomandăm ca demersurile Dvs. să fie făcute în conformitate cu procedura legală şi să vă declinaţi identitatea, comunicând numele şi prenumele, adresa de domiciliu, codul numeric personal precum şi elementele de identificare ale societăţii reclamate.
Conform prevederilor art. 18 din Legea nr. 108/199 republicată, inspectorii de muncă sunt obligaţi ”să păstreze confidenţialitatea asupra identităţii persoanei care semnalează nerespectarea prevederilor legale în domeniul reglementat de prezenta lege şi să nu dezvăluie angajatorului, prepuşilor săi sau altor persoane faptul că efectuează controlul ca urmare a unei sesizări”
Sursa (cu multumiri) – ITM Harghita
„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill”