MFP a pus azi în dezbatere publică normele de aplicare a Legii care permite clienților posibilitatea de a retrage maximum 200 de lei în momentul plății prin card a contravalorii unor bunuri sau servicii. Proiectul clarifică etapele pe care trebuie să le parcurgă și documentele pe care trebuie să le emită comercianţii.
Prin prezentul proiect de hotărâre de Guvern sunt reglementate, în principal, următoarele aspecte:
– se precizează faptul că persoanele juridice care desfăsoară activităţi de comerţ cu amănuntul si care realizează anual o cifră de afaceri mai mare de 10.000 euro în echivalent lei, operatorii economici furnizori de servicii de utilitate publică si instituţiile publice care încasează impozite, taxe, amenzi, dobânzi, penalităţi de întârziere, penalităţi si alte obligaţii de plată, au obligaţia de a accepta încasări și prin intermediul cardurilor;
– se precizează faptul că persoanele juridice care desfăsoară activităţi de comerţ cu amănuntul si care realizează anual o cifră de afaceri mai mare de 10.000 euro în echivalent lei, operatorii economici furnizori de servicii de utilitate publică si instituţiile publice care încasează impozite, taxe, amenzi, dobânzi, penalităţi de întârziere, penalităţi si alte obligaţii de plată, au posibilitatea de a accepta la plată instrumente de plată electronică cu acces la distanţă;
– sunt definiţi următorii termeni:
– beneficiarii plății;
– comercianții;
– avansul în numerar;
– cardurile;
– ghiseele automate;
– portofelul electronic;
– terminalele de plată;
– semnul privind acordarea avansului în numerar;
– serviciile de utilitate publică.
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUS – CLICK AICI.
– sunt stabilite atât operaţiunile pe care trebuie să le efectueze beneficiarii plăţii si comercianţii care optează să ofere serviciul de avans în numerar, cât si documentele pe care trebuie să le emită acestia, în vederea evidenţierii sumelor oferite cu titlu de avans în numerar, ţinând seama de limitările tehnice ale caselor de marcat cu rolă jurnal;
– se precizează că obligaţia beneficiarilor plăţii de a accepta încasări și prin intermediul cardurilor, este valabilă la toate punctele de încasare, întrucât sintagma utilizată de legiuitor în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 – în toate locurile indicate de acestia – poate induce în eroare si poate conduce la o implementare selectivă a obligaţiei;
– se stabilește obligaţia beneficiarilor plăţii si a comercianţilor, care acceptă la plată carduri, de a informa persoana solicitantă cu privire la suma maximă care poate fi furnizată ca avans în numerar – MODEL AFIS PROPUS ANTERIOR DE NOI;
PENTRU A CONSULTA PROIECTUL OFICIAL – CLICK AICI
– întrucât la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002, se prevede pe de o parte faptul că băncile acceptante au obligaţia de a instala terminale de plată în termen de maximum 30 de zile de la data solicitării, iar pe de altă parte faptul că instalarea terminalelor se realizează în baza contractelor încheiate în acest scop, pentru a evita interpretările divergente, se precizează că termenul curge de la data solicitării, cu condiţia existenţei unui contract de acceptare la plată între părţi.
– se stabileste că în contractele încheiate cu instituţiile acceptante se prevăd tipurile de obligaţii de plată, care se pot achita la fiecare tip de terminal de plată prin intermediul cardurilor, iar în cazul în care se acordă avans în numerar, condițiile de furnizare ale acestuia;
– se stabilește obligaţia beneficiarilor plăţii si a comercianţilor de a informa plătitorul cu privire la serviciile prestate prin intermediul terminalelor si de a comunica informaţii cu privire la obligaţiile de plată ale acestuia;
– se precizează faptul că instituţiile acceptante suportă cheltuielile cu achiziţionarea si instalarea terminalelor de plată;
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUS – CLICK AICI.
– se precizează că pentru plăţile iniţiate prin intermediul terminalelor de plată, instituţiile acceptante asigură emiterea unei chitanţe de la terminalul de plată, care reprezintă pentru utilizatorul de card dovada autorizării plăţii;
– se stabileste obligaţia operatorului de la ghiseul instituţiei publice care acceptă plata cu cardul, de a elibera, pe lângă chitanţa emisă de terminalul de plată si un document care cuprinde defalcarea sumei totale plătite pe obligaţii de plată si data efectuării plăţii;
– se precizează că pentru plăţile iniţiate cu carduri prin internet, beneficiarii plăţii si comercianţii au obligaţia de a transmite un document în format electronic, care cuprinde defalcarea sumei totale plătite pe obligaţii de plată si data efectuării plăţii;
– sunt stabilite obligaţiile pe care le au instituţiile acceptante, în vederea transferării către conturile beneficiarilor a sumelor reprezentând obligaţii de plată achitate prin intermediul cardurilor de către plătitor.
„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill”