Pe site-ul oficial al Ministerului Muncii a fost publicat un – Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind registrul general de evidenţă a salariaţilor – din ale carui schimbări preconizate mentionam:
– persoanele fizice sau juridice de drept privat indiferent dacă au obținut sau nu statutul de utilitate publică, instituțiile/autoritățile publice/alte entități juridice, care angajează personal în baza unui contract individual de muncă, au obligația de a întocmi, completa și transmite registrul general de evidență a salariaților, cu respectarea dispozițiilor privind protecția datelor cu caracter personal;
UPDATE 12.12.2014 – ULTIMA ORĂ – proiect nou modificare REVISAL – în contextul transferului contribuțiilor sociale obligatorii de la angajator la angajat – click aici
– registrul general de evidență a salariaților se completează și se transmite inspectoratului teritorial de muncă în ordinea încheierii contractelor individuale de muncă și cuprinde elementele de identificare ale tuturor salariaților, data începerii activității, funcția, salariul, sporurile, perioada și cauzele de suspendare a raportului de muncă, perioada detașării și data încetării contractului individual de muncă;
– registrul general de evidență a salariaților va fi pus la dispoziție inspectorului de muncă, în condițiile legii;
– diferenţierea între detaşarea reglementată de Codul Muncii şi detaşarea transnaţională reglementată de Legea nr. 16/2017 privind detaşarea salariaților în cadrul prestării de servicii transnaționale;
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUS – CLICK AICI.
– stabilirea obligativităţii de a transmite datele de identificare ale utilizatorului în cazul contractelor de muncă temporară;
– stabilirea obligativității, pentru toate categoriile de angajatori care încadrează personal în baza unui contract individual de muncă, de a elibera o adeverință salariatului, la încetarea contractului individual de muncă care să ateste activitatea desfășurată, durata activității, salariul, vechimea în muncă, meserie și în specialitate ;
– clarificarea unor reglementări din actuala hotărâre în ceea ce priveşte sancţionarea muncii nedeclarate, precum și recorelarea/reformularea contravențiilor și sancțiunilor conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 53/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 53/2003 – Codul muncii.
În consecință este important ca hotărârea privind registrul general de evidență a salariaților, adaptată noilor modificări aduse Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 53/2017 să fie adoptată pentru a se crea pârghiile necesare pentru eliminarea disfuncționalităților constatate, cu consecințe negative asupra lucrătorilor, a bugetului de stat și, pe cale de consecință, a societății în general, prin menținerea unei capacități reduse de intervenție a organelor de control în procesul de combatere a muncii nedeclarate.
PENTRU A DESCARCA PROIECTUL – CLICK AICI
Sursa – mmuncii.ro
„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill”