Dupa cum stiti deja, in Monitorul Oficial nr. 291 din 30.03.2018, a fost publicata Ordonanță de Urgență a Guvernului României nr. 25 din 29 Martie 2018 – text integral aici – privind modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare.
Aceasta noua OUG 25/2018 a adus modificari semnificative la CF, CPF si la restituirea taxelor auto. Iata cateva precizări suplimentare – via AJFP Dambovita (institutie careia ii multumim pentru posibilitatea reluarii informatiilor):
A. MODIFICĂRI LA CODUL FISCAL
IMPOZITUL PE PROFIT
– Contribuabilii care efectuează sponsorizări vor avea obligaţia de a depune o declaraţie informativă privind beneficiarii sponsorizărilor, aferentă anului în care au înregistrat cheltuielile respective.
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS) – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI.
IMPOZITUL PE VENITURILE MICROÎNTREPRINDERILOR
– Microîntreprinderile care au subscris un capital social de cel puţin 45.000 lei şi au cel puţin 2 salariaţi pot opta, o singură dată, să plătească impozit pe profit începând cu trimestrul în care aceste condiţii sunt îndeplinite cumulativ, opţiunea fiind definitivă atâta timp cât sunt îndeplinite condiţiile. Calculul şi plata impozitului pe profit se va efectua luând în considerare veniturile şi cheltuielile realizate începând cu trimestrul respectiv. Prevederea se aplică începând cu 1 aprilie 2018.
– Microîntreprinderile care efectuează sponsorizări pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, potrivit legii, scad sumele aferente din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor până la nivelul valorii reprezentând 20% din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat pentru trimestrul în care au înregistrat cheltuielile respective.
– Microîntreprinderile care efectuează sponsorizări vor avea obligaţia de a depune declaraţia informativă privind beneficiarii sponsorizărilor.
IMPOZITUL PE VENIT
– Pentru persoanele fizice care realizează venituri în baza contractelor de activitate sportivă, încheiate potrivit Legii educaţiei fizice şi sportului, plătitorii veniturilor au obligaţia de a calcula, de a reţine şi de a plăti impozitul la sursă, impozitul fiind final. Impozitul se calculează prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului brut, se declară şi se plăteşte până la data de 25 inclusiv a lunii următoare.
– Persoanele fizice pot dispune asupra destinaţiei unei sume reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul pe venit, după cum urmează:
a) în cotă de 2% pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult, precum şi pentru acordarea de burse private, conform legii; sau
b) în cotă de 3,5% pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii.
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS) – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI.
B. MODIFICĂRI LA CODUL DE PROCEDURĂ FISCALĂ
– În cazul decontului cu sumă negativă de TVA cu opţiune de rambursare depus de contribuabilul care beneficiază de o eşalonare la plată, organul fiscal central va rambursa taxa cu efectuarea, ulterior, a inspecţiei fiscale.
– În cazul debitorilor care nu deţin bunuri în proprietate, situaţia de dificultate generată de lipsa temporară de disponibilităţi băneşti şi capacitatea financiară de plată pe perioada de eşalonare la plată se menţionează de debitor în cererea depusă pentru acordarea eşalonării (contribuabilul nu mai trebuie să mai depună programul de restructurare sau de redresare financiară). Organul fiscal verifică şi constată situaţia de dificultate generată de lipsa temporară de disponibilităţi băneşti din informaţiile prezentate de debitor în cerere şi/sau din informaţii şi/sau documente relevante deţinute de organul fiscal.
– În cazul debitorilor care nu deţin bunuri în proprietate, cererea de eşalonare poate fi însoţită de o propunere de grafic de eşalonare la plată.
– Pentru debitorii care nu deţin bunuri în proprietate, cererea de eşalonare se soluţionează de organul fiscal în termen de 15 zile de la data înregistrării acesteia.
– În cazul debitorilor care nu deţin bunuri în proprietate, nu se emite acord de principiu privind eşalonarea la plată.
– Pentru debitorii care nu deţin bunuri în proprietate, dobânzile se datorează, se calculează şi se comunică pentru obligaţiile fiscale principale eşalonate la plată, după finalizarea eşalonării la plată sau, după caz, la data pierderii valabilităţii eşalonării la plată.
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS) – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI.
C. MODIFICĂRI LA PROCEDURA DE RESTITUIRE A TAXELOR AUTO
– Restituirea taxelor auto se va face doar în baza cererii de restituire în care se înscriu, în mod obligatoriu, elementele referitoare la datele de identificare ale plătitorului şi datele de identificare ale autovehiculului pentru care se solicită restituirea taxei auto.
– Solicitantul nu mai trebuie să anexeze la cerere niciun alt document.
– Dispoziţiile de mai sus se aplică şi cererilor aflate în curs de soluţionare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill”