Potrivit MFP – prin OUG nr. 91/2014 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, au fost create premisele înlocuirii aparatelor de marcat cu rolă jurnal pe suport hârtie cu aparate de marcat cu jurnal electronic.
Noile aparate de marcat pot fi achiziționate numai de la operatorii economici care au obținut autorizație de distribuție de la Ministerul Finanțelor Publice. Lista acestora poate fi vizualizată aici – link.
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOTELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STANGA JOS) – SI ABONEAZA-TE LA NOTIFICARI. DE CATE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECAT LA CEI CARE NU SUNT ABONATI.
Conform MFP – stadiul implementării la zi a aparatelor de marcat noi, este utmatorul:
✓ 187.082 înregistrate în sistemul informativ al ANAF,
✓ 137.170 cu identificator fiscal atribuit,
✓ 91.618 în funcțiune la contribuabili.
IMPORTANT (oficial) – Termenele de depunere a declarațiilor pentru casele de marcat – A4200, A4203, F4109 (plus pașii necesari) – click aici
MFP atrage atentia ca in perioada de implementare, organele de control vor desfășura doar acțiuni de tip preventiv și nu de sancționare de la prima abatere.
ATENTIE – Avertismentul pentru nerespectarea termenelor se aplică de organul de control o singură dată.
UTIL – Evidența aparatelor de marcat electronice fiscale – unde poți verifica dacă o casa de marcat este sau nu în evidența ANAF – click aici
Avand in vedere ca procesele de implementare a noilor aparatelor de marcat sunt în plină desfășurare, MFP solicită tuturor celor implicați în acest proces să intensifice eforturile pentru finalizarea operațiunilor de avizare tehnică, autorizare, fiscalizare, instalare și punere în funcțiune a noilor aparate de marcat.
Sursa – mfinante.ro
Răspunsurile din sesiunea ANAF – „Case de marcat – facilități, obligații, termene” – din data de 03.10.2018 – click aici
„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill”