În perioada 07 – 11.10.2019, ITM-urile judetele au desfăşurat campania naţională privind respectarea de către beneficiari sau împuterniciţi ai acestora a prevederilor Legii nr. 52/2011, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, precum şi a normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011 aprobate prin Ordinul nr. 831/600/2015.
Dintr-un comunicat am aflat si „ce are in vedere ITM-ul la un control de acest fel”. Astfel, obiectivele campaniei au fost verificarea respectării prevederilor legale privind:
– Înfiinţarea Registrului de evidenţă a zilierilor conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la lege şi păstrarea acestuia la sediul beneficiarului şi/sau la punctele de lucru, după caz;
– Completarea zilnică a Registrului de evidenţă a zilierilor, înainte de începerea activităţii, conform instrucţiunilor prevăzute în anexa nr. 2 la lege;
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI
– Înregistrarea în Registrul de evidenţă a zilierilor, în ordine cronologică, a tuturor zilierilor cu care beneficiarul are raporturi de muncă în baza legii;
– Înaintarea lunară, în termenul legal, către inspectoratul teritorial de muncă unde îşi are sediul beneficiarul, a unui extras al Registrului de evidenţă a zilierilor conţinând înregistrările din luna precedentă;
– Durata activităţii ocazionale prestate de zilier;
– Durata zilnică maximă de executare a activităţii unui zilier, inclusiv pentru lucrătorii minori care au capacitate de muncă;
NOU – Utilitar pentru cei care aveți utilaje în gestiunea firmei/șantiere (model) – centralizează consumul pe baza completării în FAZ – CLICK AICI
– Perioada maximă de timp, pe durata unui an calendaristic, în care un zilier poate presta activităţi pentru acelaşi beneficiar;
– Interdicţia de a angaja zilieri care să desfăşoare activitatea în beneficiul unui terţ, cu excepţia activităţilor pentru care beneficiarul sau un împuternicit al acestuia are încheiate contracte de prestări servicii cu terţii, prestări servicii pentru care pot fi utilizaţi zilieri conform prevederilor art. 13 din lege;
– Plata zilierului, conform dispoziţiilor art. 5 alin. 2 lit. e din Legea nr. 52/2011;
– Prestarea de activităţi cu caracter ocazional de către zilieri numai în domeniile prevăzute la art. 13 din lege.
Plachetă ANPC oprire temporară activitate – model oficial (CONFORM LEGISLAȚIE) – click aici
IMPORTANT – pe parcursul derulării controlului, beneficiarii pot sa fie indrumati de către inspectorii de muncă cu privire la modul în care trebuie să se deruleze raporturile de muncă cu zilieri, iar pentru neconformităţile constatate se pot dispune si măsuri de remediere (fara amenzi), urmând ca beneficiarii să înştiinţeze în scris Inspectoratul Teritorial de Muncă cu privire la modul de implementare a acestora.
Sursa (cu multumiri) – INSPECTORATUL TERITORIAL DE MUNCĂ PRAHOVA
[…] – Care sunt obiectivele primare urmărite de ITM în cazul controalelor pe subiectul – ZILIERI – CLICK AICI […]
[…] – Care sunt obiectivele primare urmărite de ITM în cazul controalelor pe șantierelor de construcții (oficial) – click aici – Care sunt obiectivele primare urmărite de ITM în cazul controalelor pe subiectul – ZILIERI – click aici […]