ANAF reinformeaza azi despre – continuarea acțiunilor de susținere a contribuabililor în vederea conformării la plata obligațiilor fiscale și le reamintește celor care înregistrează obligații fiscale principale restante, la data de 31.12.2018, că pot beneficia, în condițiile reglementate de O.G. nr. 6/2019, de o serie de facilități fiscale. Una dintre ele este sub forma anulării, în totalitate, a obligațiilor accesorii.
Astfel, pentru accesarea facilității fiscale constând în anularea obligațiilor accesorii, ANAF precizeaza că, până la data de 16.12.2019, inclusiv, trebuie să fie respectate condițiile impuse de ordonanţă, respectiv achitarea obligațiilor bugetare principale cu scadențe până la 31.12.2018, precum și a obligațiilor bugetare principale și accesorii cu termene de plată între 01.01.2019 și 16.12.2019.
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI
Anularea obligațiilor accesorii nu este condiţionată de depunerea notificării privind intenția de a beneficia de această facilitate fiscală, însă este obligatoriu să fie depusă o cerere în acest sens, până la data de 16.12.2019, inclusiv.
Eficiența accesării unei astfel de facilități constă în aceea că, prin achitarea voluntară a obligațiilor bugetare principale restante la 31.12.2018, precum și a obligațiilor bugetare principale și accesorii cu termene de plată între 01.01.2019 și 15.12.2019, se pot anula obligațiile accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la 31.12.2018. În caz contrar, se vor continua măsurile de executare silită asupra tuturor veniturilor și bunurilor deținute de contribuabili pentru recuperarea acestor obligații.
Cererea de anulare a obligațiilor de plată accesorii poate fi depusă și prin intermediul serviciului ”Spațiul Privat Virtual”, fără a fi necesară deplasarea contribuabilului la organul fiscal competent.
NOU SI UTIL – Model CIM (contract individual muncă) – cu cerințe GDPR incluse, plus alte complementari (model gratuit și editabil) – click aici
Administrația fiscală asigură în continuare contribuabilii de întreaga disponibilitate pentru o mai bună informare privind accesarea acestei facilități fiscale.
Informaţii suplimentare se pot obţine utilizând Formularul de contact disponibil pe pagina de Internet www.anaf.ro şi telefonic, prin contactarea Serviciului de asistenţă telefonică a contribuabililor – Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.
Sursa (cu multumiri) – AJFP Valcea