Dupa cum stiti, Ministrul Finantelor a comunicat recent – DETALII AICI – ca MFP a finalizat un proiect aflat pe agenda publică de peste 10 ani – proiect potrivit caruia casele de marcat au fost deja conectate la serverele ANAF începând din data de 10.06.2020 .
Urmare a celor detaliate mai sus, MFP a venit cu alte precizari importante (AFERENTE PROIECTULUI POSTAT PE SITE-UL OFICIAL – PE ACEASTA PROBLEMA):
✅ Marii contribuabili vor conecta casele de marcat cu jurnal electronic la serverele ANAF în termen de trei luni începând cu data de 1 iulie (până la 30 septembrie 2020), în timp ce operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii și mici vor finaliza procesul de conectare până la data de 31 ianuarie 2021.
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI
✅ Furnizorii de AMEF-uri vor fi notificați că începând de miercuri au primit acces gratuit la un server pentru testarea firmware-ului. Accesul este facilitat înainte ca furnizorii și producătorii să meargă la Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică ICI București pentru suplimentul de aviz.
✅ Datele colectate din AMEF-uri vor fi folosite pentru analiză și control de la distanță, astfel încât să conducă la reducerea substanțială a numărului controalelor fizice inopinate și la concentrarea verificărilor pe zonele de risc identificate.
UTIL – două noi resurse pentru contabili (canal YouTube și grup Telegram) – click aici
✅ Până la 31 septembrie vor fi conectate la serverele ANAF circa 50.000 de terminale instalate de marile companii, iar la finalul lunii ianuarie se vor colecta datele în timp real de la un total de circa 550.000 de case de marcat.
✅ În platformă vor fi integrate și bazele de date cu fișierele colectate până în prezent (formularul A4200 – care va fi eliminat ulterior) pentru a fi folosite în cadrul procesului de analiză. Noutatea sistemului implementat acum constă în faptul că tot volumul de date primite și stocate din 2018 până în prezent, cât și datele noi raportate zilnic vor fi folosite pentru analize predictive.
Declarația Unică 2020 – ANAF a publicat online PDF-ul inteligent ce conține aplicarea bonificației (vers. 05.06) – click aici
✅ Acest sistem va permite recunoșterea unor tipare și le va semnala pe cele disfuncționale sau atipice. Interfața folosită de inspectorii ANAF va permite filtrarea datelor pe mai multe tipuri de date: cod CAEN tip produs/ serviciu, CUI, sediu, adresă și altele.
✅ Pe lângă îmbunătățirea relației dintre ANAF și operatorii economici prin simplificarea interacțiunii, proiectul vizează și folosirea datelor colectate în vederea identificării cu o acuratețe foarte mare a operatorilor economici care se conformează benevol și cei care încearcă eludarea prevederilor legale.
IMPORTANT (Declarația Unică) – pentru a beneficia de bonificații, cei care au depus DU, trebuie sa o depună din nou pe noul format – click aici
✅ Platforma software a fost donată Ministerului Finanțelor Publice de către Asociația pentru Tehnologii Avansate.