Normele privind procedura de acordare a certificatului de amânare de la plata în vamă a taxei pe valoarea adăugată, aprobate prin Ordinul ministrului Finanţelor Publice nr. 500/2007, au fost modificate de Ministerul Finanţelor Publice, dupa cum am mai precizat si in articolul anterior – link.
Astfel, pentru obţinerea certificatului de amânare de la plată, trebuie depuse la Autoritatea Naţională a Vămilor:
– o cerere tip;
– o copie de pe documentul care atestă calitatea de persoană înregistrată în scopuri de TVA;
– certificatul de atestare fiscală, în original care se obţine de la autoritatea fiscală unde contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe;
– declaraţia pe propria răspundere privind valoarea cumulată a importurilor din teritorii şi state terţe realizate în anul calendaristic precedent celui în care se solicită eliberarea certificatului;
– declaraţia pe propria răspundere că nu sunt în stare de insolvenţă;
– cazier judiciar valabil pentru reprezentantul legal;
Autoritatea Naţională a Vămilor eliberează certificatul de amânare de la plata în vamă a TVA în termen de 15 zile de la depunerea cererii şi a documentaţiei.
Certificatul de amânare de la plată se eliberează pe perioada indicată de solicitant, care nu poate depăşi data de 31 decembrie 2012.
Certificatul de amânare de la plata în vamă a TVA se revocă în cazul în care una din condiţiile care au stat la baza eliberării nu mai este îndeplinită.
Baza legală:
– Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
– OUG nr. 22/2007 pentru modificarea şi completarea art. 157 din Legea nr. 571/2003;
– OMFP nr. 500/2007 privind procedura de acordare a certificatului de amânare de la plata în vamă a TVA şi de eliberare a garanţiei pentru importurile de bunuri;
– OMFP nr. 3.420/2009 pentru modificarea şi completarea unor ordine ale ministrului Finanţelor Publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 906/23.12.2009.