„ Pentru contabilitate și salarizare – recomandăm NextUp ”
Intr-un comunicat recent al ANOFM – institutia recomanda persoanelor vizate, sa valorifice perioada lucrată oriunde în UE/SEE! – in sensul de a apela la agențiile teritoriale ale ANOFM care eliberează formularele europene în domeniul prestațiilor de șomaj!
ANOFM www.anofm.ro asigură comunicarea şi schimbul de informaţii între instituţiile competente în materie de asigurări pentru şomaj din România şi instituţiile competente şi organismele de legătură ale altor state membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European.
Schimbul de date între instituțiile competente în materie de șomaj se realizează în prezent prin documente portabile (formulare): U1, U2, E 302, dar și prin sistemul IT Schimb Electronic de Informații referitor la Securitatea Socială – EESSI.
Cine eliberează formularele?
Vă puteți adresa Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) din raza de domiciliu sau reședința solicitantului, respectiv Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București. Accesează acest LINK.
PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI – DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. – IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI.
Ce reprezintă totalizarea perioadelor de asigurare?
Dacă ați lucrat în cel puțin două state membre ale UE/SEE și ați fost asigurat pentru șomaj puteți beneficia de prestații de șomaj prin cumularea perioadelor de asigurare realizate în toate țările în care ați desfășurat activitate.
În acest caz, eliberăm următoarele formulare:
– U1 – certifică perioadele de asigurare care vor fi luate în considerare pentru acordarea prestațiilor de șomaj/ este echivalentul lui E 301;
– E302- pentru certificarea informațiilor referitoare la membrii de familie cu domiciliul în România aflați în întreținerea șomerului din alt stat membru.
Formularele menționate sunt singurele documente oficiale, care certifică perioadele de asigurare realizate într-un stat membru, pentru obținerea prin totalizare a dreptului la prestația de șomaj în alt stat membru.
Prestațiile de șomaj se solicită, cu anumite excepții, în statul în care lucrătorul a fost asigurat ultima dată (ultimul loc de muncă) și nu în statul de origine.
ANOFM vă recomandă, ca după ce ați încheiat activitatea pe teritoriul unui stat membru, înainte de a reveni în țară, să solicitați din partea instituției competente din străinătate eliberarea formularului U1, chiar dacă nu anticipați apariția unei situații de șomaj.
✅ ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI
Ce reprezintă exportul prestației de șomaj?
Dacă beneficiați de indemnizaţie de şomaj într-un stat membru UE primiți în continuare acest drept dacă vă întoarceți în România pentru a căuta un loc de muncă.
Este necesar să obțineți acordul de la instituţia competentă din statul membru UE care vă plăteşte indemnizaţia de şomaj și să solicitati acesteia eliberarea formularului U2, care certifică perioada în care un șomer își menține dreptul de prestații de șomaj atunci când își caută de lucru în alt stat membru. În termen de 7 zile de la autorizare, trebuie să vă înscrieți ca persoană în căutarea unui loc de muncă la AJOFM/AMOFM de care aparţineți conform domiciliului din cartea de identitate.
Perioada în care se menţine plata indemnizaţiei de şomaj este de maximum 3 luni, cu posibilitatea de extindere până la maximum 6 luni (extinderea este la latitudinea instituţiei care plăteşte indemnizaţia)
Găsești informații utile aici – CLICK PE LINK.
🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍
✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor! – click aici sau click aici (F 177)
💡 – Stabilirea salariului de bază minim brut sub nivelul celui prevăzut de HG nr. 900/2023 (3.300 lei) – nivelul contravențiilor (sancțiunilor) – CLICK AICI
💡 – Care este termenul transmitere în Revisal a modificărilor la noul salariul minim de 3.300 lei … 20 de zile lucrătoare (calculate începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – Ce întocmim pentru aliniere la noul salariu minim din 01.10.2023 (3.300 lei) – “Decizie colectivă de mărire a salariilor” sau „Act adițional” ? – CLICK AICI
💡 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.10.2023 – model gratuit, editabil … pentru angajatori (util) – CLICK AICI
💡 – Decizie colectivă majorare salariu minim angajați (cu anexă semnături) – MODEL (începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – HG nr. 900/2023 – salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, începând cu 01.10.2023, majorat la 3.300 de lei – CLICK AICI
✅ – Sărbători legale începând cu 01.01.2023 – sau zilele libere în care legal nu se lucrează (info util anual, conform legislație în vigoare) – CLICK AICI
💡 – Codul Fiscal valabil în 2023 – inclusiv Normele Metodologice de Aplicare ale acestuia (Codul de Procedura Fiscală actualizat 2023) – CLICK AICI
⏰ – Decizie internă facturi, chitanțe, avize, etc. (pentru alocare serie și număr în 2023) – document necesar de întocmit la început de an (model actualizat) – CLICK AICI
⏰ – Informare prealabilă angajat (minută) – model 2022 (gratuit, editabil, orientativ) – click aici
📢 – Formular-tip de Act Constitutiv pentru societăți cu răspundere limitată (SRL) – model agreat de ONRC (conf. OMJ nr. 5307C/2022) – click aici
⏰ – Minuta informare prealabilă, întocmită cu ocazia unui Act Adițional la CIM – model 2022 (gratuit, editabil, orientativ) – CLICK AICI