AcasăCodul munciiReconstituire vechime în muncă - info oficial si actualizat ITM (2024)

Reconstituire vechime în muncă – info oficial si actualizat ITM (2024)

Pentru contabilitate și salarizare recomandăm NextUp

Având în vedere numeroasele solicitări din partea titularilor care nu mai dețin carnetele de muncă, ITM-urile fac următoarele precizări.

🔍 Carnetul de muncă este un document personal și oficial al titularului, iar deținerea lui este foarte importantă deoarece atestă activitatea desfășurată, durata acesteia, salariul, vechimea în meserie, specialitate, respectiv vechimea totală în muncă până la data de 31.12.2010. Prezentarea acestuia, în original, este obligatorie la casele județene de pensii, la agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă, etc. în vederea deschiderii drepturilor la pensie, indemnizație de șomaj, etc.

În cazul pierderii, furtului sau deteriorării carnetului de muncă, reconstituirea vechimii în muncă se face pe baza adeverințelor de vechime, întocmite de către angajatori/lichidatorii acestora, inspectoratele teritoriale de muncă sau operatorii economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice.

🔍 Demersul de reconstituire începe cu declararea pierderii carnetului de muncă în Monitorul Oficial. Apoi, după publicarea anunțului, solicitantul poate formula cereri pentru eliberarea unor adeverințe care să ateste vechimea în muncă, după cum urmează:

Pentru perioadele anterioare anului 1990 – la foștii angajatori sau lichidatori ai acestora, operatori de servicii arhivistice sau la Arhivele Naționale – Serviciul Județean în raza căruia a avut sediul fostul angajator.

🔍 Pentru perioadele cuprinse între 1990 pana la 01.01.2011 – pentru angajatori din sistemul privat – inspectoratului teritorial de muncă în raza căreia a avut sediul fostul angajator, sens în care se depune o cerere cu datele de identificare ale solicitantului, nume, prenume, CNP, adresa ,precum și denumirea angajatorilor. La solicitare se atașează : copie carte de identitate, copie Monitor Oficial cu publicarea pierderii carnetului de muncă.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneare la blog – via e-mail”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI UNUL DE TELEGRAM CLICK AICI.

🔍 Dacă solicitantul a lucrat la intreprinderi de stat sau unități bugetare se va adresa fostului angajator având în vedere că această categorie de unități nu a intrat sub incidența dispozițiilor Legii nr.130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă și nu aveau obligația de a depune la inspectoratele teritoriale de muncă documente privind încadrarea în muncă a salariaților.

Documente cu valoare practică ale unităților radiate, în baza cărora se eliberează adeverințe, certificate şi extrase privind drepturile foștilor salariați se pot găsi și la operatorii economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice.

În acest caz, solicitantul se poate adresa Arhivelor Naționale prin Serviciul Județean în raza căruia a avut sediul fostul angajator pentru informare cu privire la operatorul autorizat care deține în gestiune documentele unității la care persoana interesată a fost salariat.

🔍 ITM-urile oferă sprijin tuturor persoanelor interesate în reconstituirea vechimii în muncă, dar având în vedere diversitatea situațiilor, pentru o îndrumare corectă, fiecare caz trebuie analizat separat.

Sursa (cu multumiri pentru posibilitateea preluarii informatiilor) – ITM Salaj

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI

🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍

✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor!click aici sau click aici (F 177)

– ⚠️ ULTIMA ORA (oficial) – informații cu privire la majorarea salariul angajaților încadrați cu salariul minim, cu vechime de peste 24 de luni la aceeași societate – CLICK AICI
– 💡 Termenul de depunere a bilanțului la 31.12.2023 – se aplica tuturor entităților, indiferent de sistemul de impozitare aplicabil (oficial MF/ANAF) – CLICK AICI
– ⏰ Câte zile lucrătoare sunt în fiecare luna din anul 2024 (inclusiv detaliere pe ore lucrătoare) – INFO UTIL ANUAL – click aici
– ✅ Termen depunere bilanț la 31.12.2023 (situații financiare/raportări contabile) – în anul fiscal 2024 (info util) – CLICK AICI
– 💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici

– 📣 Dosarul inventarierii anuale a patrimoniului la data de 31.12.2023 – recapitularea resurselor gratuite, publicate de noi (necesare la dosar) – click aici
– ⏰ IMPORTANT (oficial) – răspuns ANAF cu privire la aplicare plafon casierii (pentru societățile cu mai multe puncte de lucru)click aici
– ✅ Reguli de circulație a numerarului începând cu data de 13.11.2023 – fișier util si pe înțelesul tuturor – click aici
– ⏰ DE INTERES – ANAF – clarificări privind salariul minim valabil pentru calculul contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice în anul 2023 , etc. – CLICK AICI
– ✅ FOARTE UTIL ✅ – Prezentare comparativă a modificărilor fiscale (Cod Fiscal, CPF, case marcat, disciplină financiară, e-Factura, conformare fiscală, etc.) – 17 fișiere utile (oficial) – click aici

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI

💡 – Sărbători legale începând cu 01.01.2024 – sau zilele libere în care legal nu se lucrează (info util, conform legislație în vigoare, actualizat) – click aici
💡 – Stabilirea salariului de bază minim brut sub nivelul celui prevăzut de HG nr. 900/2023 (3.300 lei) – nivelul contravențiilor (sancțiunilor) – CLICK AICI
💡 – Care este termenul transmitere în Revisal a modificărilor la noul salariul minim de 3.300 lei … 20 de zile lucrătoare (calculate începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – Ce întocmim pentru aliniere la noul salariu minim din 01.10.2023 (3.300 lei) – “Decizie colectivă de mărire a salariilor” sau „Act adițional” ? – CLICK AICI
💡 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.10.2023 – model gratuit, editabil … pentru angajatori (util) – CLICK AICI
💡 – Decizie colectivă majorare salariu minim angajați (cu anexă semnături) – MODEL (începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – HG nr. 900/2023 – salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, începând cu 01.10.2023, majorat la 3.300 de lei – CLICK AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
" Pentru contabilitate și salarizare - recomandăm NextUp " Având în vedere numeroasele solicitări din partea titularilor care nu mai dețin carnetele de muncă, ITM-urile fac următoarele precizări. 🔍 Carnetul de muncă este un document personal și oficial al titularului, iar deținerea lui este...Reconstituire vechime în muncă - info oficial si actualizat ITM (2024)
error: Conținutul este protejat !!