„ Pentru contabilitate și salarizare – recomandăm NextUp ”
Potrivit Ministrului de Finante – sursa – saptamana trecuta s-a făcut un pas uriaș în acest ceea ce priveste consolidarea capacitatatii instituţionale a ANAF în colectarea veniturilor, dar şi combaterea fenomenului de evaziune fiscală, odată cu aprobarea unui OUG pentru reorganizarea ANAF.
➡️ Ce s-a urmărit?
⚠️ – În primul rând, sa se asigure operaționalizarea structurilor teritoriale județene care urmăresc combaterea activităților economice ilicite.
⏰ – De ce? Pentru că este nevoie să se poate întreprinde permanent, la orice oră, acțiuni de control la toate categoriile de contribuabili, indiferent de forma de organizare, dar și în orice loc, indiferent de forma sub care se desfășoară activități economice.
❗️ – Datele din RO e-Factura, RO e-Transport și RO e-Sigiliu vor ajunge în scurt timp să-și producă efectele: numărul de acțiuni operative de control ar trebui să crească exponențial. Tocmai de aceea este necesară consolidarea funcției ocupate de cei care efectuează controlul antifraudă.
⚠️ – Potrivit ministrului – Antifrauda nu se reînființează pentru a relua vechile obiceiuri ale Gărzii Financiare.
⏰ – Structurile teritoriale județene ale inspecției antifrauda au un singur scop: să facă mai puternic ANAF în combaterea evaziunii fiscale și în lupta cu activitățile economice ilicite. Sunt deja destui ani în care se încearca să se combata activitatea economică ilicită din birouri. „Sunt deja destui ani în care am rămas codași la colectare.” – spune Ministrul de Finante
⚠️ – Ministrul de Finante a mai precziat „îi avem în vedere și pe cei care nu înțeleg ce este secretul fiscal. Tot prin acest OUG am introdus reglementări noi pentru atragerea răspunderii. Avem în lucru și un cod de integritate pentru inspectorii fiscali și cei vamali. Cei care au incidente de integritate în activitatea pe care o desfășoară vor ajunge să fie aspru sancționați.”
❗️ – De asemenea, un alt set de măsuri curpins în OUG se referă la baza materială a ANAF (asigurarea că pot să se desfășoare activitățile operative cu mai multă eficiență).
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneare la blog – via e-mail”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI UNUL DE TELEGRAM – CLICK AICI.
➡️ Ministrul de Finante a facut o serie de precizari si in ceea ce priveste Autoritatea Vamală Română – obiectivul ministerului fiind să gaseasca modalități de optimizare a proceselor și de accelerare la trecerea la noile soluții digitale în domeniu.
❗️- O noutate importantă este că de saptamana trecuta avem un sistem nou de declarare a mărfurilor – Sistemul de export automatizat – AES RO, o soluție modernă pentru efectuarea controalelor vamale mai rapid și eficient.
✅ – Se inlocuieste astfel vechiul sistem destinat procesării declarațiilor vamale de export, care presupunea prezentarea documentelor pe hârtie.
Așadar, declarația vamală nu va mai fi tipărită, iar documentele justificative se vor transmite exclusiv prin intemediul sistemului, acolo unde se va realiza și schimbul de mesaje cu operatorii.
Atenție! Noul sistem AES-RO se utilizează pe bază de certificate digitale calificate.
Acesta este doar un pas din planul de acțiune pentru modernizarea sistemelor vamale, în sensul digitalizării formalităților vamale, având ca principale beneficii micșorarea timpilor de vămuire și reducerea interacțiunii între operatori și lucrătorii vamali.
Ministrului de Finante a mai precziat – „Sigur că nu eludăm nici nevoia de monitorizare riguroasă asupra respectării standardelor etice în rândul angajaților vamali. La reogranizarea instituției, va exista o direcție specială care să verifice că aceștia acționează în conformitate cu legile și regulamentele în vigoare și că evită orice formă de corupție.”
🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍
✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor! – click aici sau click aici (F 177)
– ⚠️ ULTIMA ORA (oficial) – informații cu privire la majorarea salariul angajaților încadrați cu salariul minim, cu vechime de peste 24 de luni la aceeași societate – CLICK AICI
– 💡 Termenul de depunere a bilanțului la 31.12.2023 – se aplica tuturor entităților, indiferent de sistemul de impozitare aplicabil (oficial MF/ANAF) – CLICK AICI
– ⏰ Câte zile lucrătoare sunt în fiecare luna din anul 2024 (inclusiv detaliere pe ore lucrătoare) – INFO UTIL ANUAL – click aici
– ✅ Termen depunere bilanț la 31.12.2023 (situații financiare/raportări contabile) – în anul fiscal 2024 (info util) – CLICK AICI
– 💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici
– 📣 Dosarul inventarierii anuale a patrimoniului la data de 31.12.2023 – recapitularea resurselor gratuite, publicate de noi (necesare la dosar) – click aici
– ⏰ IMPORTANT (oficial) – răspuns ANAF cu privire la aplicare plafon casierii (pentru societățile cu mai multe puncte de lucru) – click aici
– ✅ Reguli de circulație a numerarului începând cu data de 13.11.2023 – fișier util si pe înțelesul tuturor – click aici
– ⏰ DE INTERES – ANAF – clarificări privind salariul minim valabil pentru calculul contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice în anul 2023 , etc. – CLICK AICI
– ✅ FOARTE UTIL ✅ – Prezentare comparativă a modificărilor fiscale (Cod Fiscal, CPF, case marcat, disciplină financiară, e-Factura, conformare fiscală, etc.) – 17 fișiere utile (oficial) – click aici
✅ ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI
💡 – Sărbători legale începând cu 01.01.2024 – sau zilele libere în care legal nu se lucrează (info util, conform legislație în vigoare, actualizat) – click aici
💡 – Stabilirea salariului de bază minim brut sub nivelul celui prevăzut de HG nr. 900/2023 (3.300 lei) – nivelul contravențiilor (sancțiunilor) – CLICK AICI
💡 – Care este termenul transmitere în Revisal a modificărilor la noul salariul minim de 3.300 lei … 20 de zile lucrătoare (calculate începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – Ce întocmim pentru aliniere la noul salariu minim din 01.10.2023 (3.300 lei) – “Decizie colectivă de mărire a salariilor” sau „Act adițional” ? – CLICK AICI
💡 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.10.2023 – model gratuit, editabil … pentru angajatori (util) – CLICK AICI
💡 – Decizie colectivă majorare salariu minim angajați (cu anexă semnături) – MODEL (începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – HG nr. 900/2023 – salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, începând cu 01.10.2023, majorat la 3.300 de lei – CLICK AICI