AcasăSituatii financiare anualeANAF - persoanele juridice fără scop patrimonial depun şi "Declaraţia privind situaţia...

ANAF – persoanele juridice fără scop patrimonial depun şi „Declaraţia privind situaţia de trezorerie” odată cu situaţiile financiare anuale pentru anul 2023

Pentru contabilitate și salarizare recomandăm NextUp

ANAF informează contribuabilii faptul că, persoanele juridice fără scop patrimonial care au primit sume reprezentând subvenţii, sponsorizări, sume redirecţionate, conform legii, din impozitul pe profit, impozitul pe venitul microîntreprinderilor, respectiv din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice, precum şi alte forme similare de finanţare, indiferent de valoarea cumulată a acestora, întocmesc Declaraţia privind situaţia de trezorerie, odată cu situaţiile financiare anuale.

📝 Termenul pentru depunerea situaţiilor financiare anuale întocmite la 31 decembrie 2023 de către persoanele juridice fără scop patrimonial este de 120 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, 29 aprilie 2024.

Persoanele juridice fără scop patrimonial care, la data intrării în vigoare Ordinului nr.470/2024 cu privire la raportarea informaţiilor referitoare la finanţările primite de persoanele juridice fără scop patrimonial, au depus, conform legii, situaţiile financiare anuale aferente exerciţiului financiar al anului 2023 şi au primit în cursul acelui exerciţiu sume de natura celor prevăzute de art. 34 alin. (3^1) din Legea contabilităţii depun Declaraţia privind situaţia de trezorerie în termen de 60 de zile de la încheierea termenului de depunere a situaţiilor financiare anuale, prevăzut de legea contabilităţii.

Formatul declaraţiei este prevăzut în ordinul mai sus menţionat, astfel:

– pentru exerciţiul financiar al anului 2023, se va depune declaraţia în formatul prevăzut în anexa nr. 1PDF OFICIAL ANAF AICI;
– persoanele juridice fără scop patrimonial care, în cursul exerciţiului financiar al anului 2023, au primit sume de natura celor prevăzute la art. 34 alin. (3^1) din legea contabilităţii în valoare cumulată de maximum 100.000 lei pot folosi pentru întocmirea Declaraţiei privind situaţia de trezorerie formatul prevăzut în anexa nr. 2PDF OFICIAL ANAF AICI.
– începând cu exerciţiul financiar al anului 2024, Declaraţia privind situaţia de trezorerie se depune în formatul elaborat în acest sens.

PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI.

📝 Declaraţia se depune folosind programul de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor, iar formatul electronic al declaraţiei prevăzute la art.5 alin. (1) din ordin se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor, care este pus la dispoziţia persoanelor juridice fără scop patrimonial, gratuit, de unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor sau poate fi descărcat de pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, de la adresa www.anaf.ro.

Nerespectarea prevederilor referitoare la întocmirea declaraţiei prevăzute la art. 34 alin. (3^1) constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 20.000 lei la 30.000 lei.

Informaţii suplimentare privind completarea și depunerea declaraţiei, pot fi obţinute:

– prin Formularul Unic de Contact aferent link-ului: https://www.anaf.ro/asistpublic/;
– pot solicita asistență telefonică, în domeniul fiscal sau IT, apelând Call Center-ul A.N.A.F la nr. 031.403.91.60;
– direct de la unităţile teritoriale.

Baza Legală:

– Legea nr. 82/1991 din 24 decembrie 1991 *** Republicată, Legea contabilităţii;
– Ordin nr.470/2024 cu privire la raportarea informaţiilor referitoare la finanţările primite de persoanele juridice fără scop patrimonial.

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI

📝 Sursa (cu multumiri) – Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Braşov

🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍

✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor!click aici sau click aici (F 177)

– ⏰ UPDATE (22.04.2024) ⏰ – S1075-S1076 – Declaratia privind situatia de trezorerie la ONG (PDF inteligent oficial ANAF)CLICK AICI
– ⏰ UPDATE ⏰ – Declarația privind situația de trezorerie la ONG-uri – cine trebuie să o depună, cum se depune, care este termenul de depunere, cine semnează, etc.click aici
– ⏰ OUG nr. 31/2024 – reglementare măsuri fiscal-bugetare și modificarea și completarea unor acte normative (întreprinderi legate/microîntreprinderi) ⏰ – CLICK AICI
– 💡 OUG nr. 30/2024 – modificari la Codul Fiscal si Legea nr. 296/2023 (extindere neaplicare sanctiuni RO e-Factura până la data de 31 mai 2024) 💡 – CLICK AICI
– ⚠️ NOU ⚠️ – Declarația privind situația de trezorerie la ONG-uri – modelul editabil pentru Anexa 1 si Anexa 2 (util)click aici
– 💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici
– ⏰ IMPORTANT (oficial) – răspuns ANAF cu privire la aplicare plafon casierii (pentru societățile cu mai multe puncte de lucru)click aici
– ✅ Reguli de circulație a numerarului începând cu data de 13.11.2023 – fișier util si pe înțelesul tuturor – click aici
– ⏰ DE INTERES – ANAF – clarificări privind salariul minim valabil pentru calculul contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice în anul 2023 , etc. – CLICK AICI
– ✅ FOARTE UTIL ✅ – Prezentare comparativă a modificărilor fiscale (Cod Fiscal, CPF, case marcat, disciplină financiară, e-Factura, conformare fiscală, etc.) – 17 fișiere utile (oficial) – click aici

💡 – Sărbători legale începând cu 01.01.2024 – sau zilele libere în care legal nu se lucrează (info util, conform legislație în vigoare, actualizat) – click aici
💡 – Stabilirea salariului de bază minim brut sub nivelul celui prevăzut de HG nr. 900/2023 (3.300 lei) – nivelul contravențiilor (sancțiunilor) – CLICK AICI
💡 – Care este termenul transmitere în Revisal a modificărilor la noul salariul minim de 3.300 lei … 20 de zile lucrătoare (calculate începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – Ce întocmim pentru aliniere la noul salariu minim din 01.10.2023 (3.300 lei) – “Decizie colectivă de mărire a salariilor” sau „Act adițional” ? – CLICK AICI
💡 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.10.2023 – model gratuit, editabil … pentru angajatori (util) – CLICK AICI
💡 – Decizie colectivă majorare salariu minim angajați (cu anexă semnături) – MODEL (începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – HG nr. 900/2023 – salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, începând cu 01.10.2023, majorat la 3.300 de lei – CLICK AICI

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI

2 COMENTARII

  1. Cum pot trimite Anexa 1 prin e-guvernare în condițiile în care eu am depus deja bilanțul unui ONG
    în luna martie a acestui an?

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
" Pentru contabilitate și salarizare - recomandăm NextUp " ANAF informează contribuabilii faptul că, persoanele juridice fără scop patrimonial care au primit sume reprezentând subvenţii, sponsorizări, sume redirecţionate, conform legii, din impozitul pe profit, impozitul pe venitul microîntreprinderilor, respectiv din impozitul pe venitul...ANAF - persoanele juridice fără scop patrimonial depun şi "Declaraţia privind situaţia de trezorerie" odată cu situaţiile financiare anuale pentru anul 2023
error: Conținutul este protejat !!