„ Pentru contabilitate și salarizare – recomandăm NextUp ”
Stimati colegi, cu intarziere va informam ca, in MONITORUL OFICIAL NR. 971 din 26 septembrie 2024 , a fost publicata Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 116 din 25 septembrie 2024 – privind unele măsuri pentru sistemul de informare, comunicare și încasare a obligațiilor bugetare care fac obiectul măsurilor de anulare a unor obligații bugetare prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative. Avand in vedere noutatile, va supunem atentiei un info oficial, dar si textul integral – via AJFP Dambovita (cu mii de multumiri dela noi).
Speram sa va fie de folos. ATENTIE SI. LA MATERIALELE DE MAI JOS .
PENTRU TEXTUL INTEGRAL OUG 116/2024 – CLICK AICI
INFO:
– Ordonanța de urgență reglementează măsurile specifice întreprinse de către Ministerul Finanțelor și ANAF pentru INFORMAREA contribuabililor (persoane fizice) cu privire la accesarea facilităților fiscale reprezentând anularea unor obligații bugetare, precum și pentru ÎNCASAREA prin mijloacele prevăzute de lege a obligațiilor bugetare.
– Companiei Naționale „Poșta Română” — S.A. i se încredințează, pe bază de convenție încheiată cu ANAF prestarea următoarelor servicii de utilitate publică: a) de tipărire, împlicuire și comunicare cu confirmare de primire către contribuabili a documentelor necesare accesării facilităților fiscale prevăzute de O.U.G. nr. 107/2024, respectiv: (i) scrisoarea de informare privind beneficiile și condițiile de accesare a facilităților fiscale, inclusiv cuantumul total al obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv, din care, defalcat, valoarea acestora ce trebuie plătită și, respectiv, valoarea care poate face obiectul anulării; (ii) modelul „Notificării privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare”; (iii) modelul „Cererii privind anularea unor obligații bugetare”; b) de preluare a plicului care conține „Notificarea privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare” și trimiterea acestuia către ANAF; c) de încasare prin mijloacele legale de plată, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poștal, a sumelor aferente obligațiilor bugetare ce trebuie achitate în vederea accesării facilităților fiscale prevăzute de O.U.G. nr. 107/2024.
– Pentru contribuabilii care sunt înrolați la serviciul SPV, documentele prevăzute mai sus se comunică de către ANAF prin intermediul acestui serviciu, în format electronic. Depunerea „Notificării privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare” și/sau a „Cererii de anulare a unor obligații bugetare” se realizează de către contribuabili tot prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual”.
– Pentru contribuabilii persoane fizice care nu sunt înrolați la serviciul „Spațiul privat virtual”, documentele se comunică prin Poșta Română, potrivit prezentei ordonanțe de urgență. În situația în care contribuabilii intenționează să comunice organului fiscal central competent „Notificarea privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare”, salariații poștali preiau plicul de la contribuabil, care conține acest document, pentru a fi transmis către organul fiscal căruia îi este destinat.
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneare la blog – via e-mail”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI UNUL DE TELEGRAM – CLICK AICI.
🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍
✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor! – click aici sau click aici (F 177)
– ⏰ UTIL – Broșură privind Decontul precompletat RO e-TVA – destinat persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA – click aici
– ✅ NOU – ANAF – ghid explicativ cu privire la prevederile/scopul Directivei 2011/16/UE privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal (”DAC 7”) – click aici
– 💡 Sărbători legale începând cu 01.01.2024 – sau zilele libere în care legal nu se lucrează (info util, conform legislație în vigoare, actualizat) – click aici
– 💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici
– ⏰ IMPORTANT (oficial) – răspuns ANAF cu privire la aplicare plafon casierii (pentru societățile cu mai multe puncte de lucru) – click aici
– ✅ Reguli de circulație a numerarului începând cu data de 13.11.2023 – fișier util si pe înțelesul tuturor – click aici
– ⏰ Câte zile lucrătoare sunt în fiecare luna din anul 2024 (inclusiv detaliere pe ore lucrătoare) – INFO UTIL ANUAL – click aici
– 💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici
✅ ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI