AcasăCodul munciiITM (oficial 2024) - securitatea și sănătatea muncii pentru zilieri

ITM (oficial 2024) – securitatea și sănătatea muncii pentru zilieri

Pentru contabilitate și salarizare recomandăm NextUp

Activitățile cu caracter ocazional desfășurate de zilieri sunt reglementate de Legea nr. 52/2011 și de normele de aplicare ale acesteia aprobate de Ordinul MMFPSPV nr.831/2015 și au incluse prevederi specifice privind securitatea și sănătatea în muncă (SSM) pentru zilieri.

Potrivit acestora beneficiarul lucrării este obligat să asigure securitatea și sănătatea în muncă a zilierilor.

Astfel, beneficiarului îi revine obligația de a asigura instruirea zilierului, înainte de începerea activității sau la schimbarea locului de muncă, cu privire la pericolele la care poate fi expus și la măsurile de prevenire și protecție pe care trebuie să le respecte.

Instruirea zilierului se efectuează zilnic și se consemnează în fișa de instruire colectivă conform modelului din anexa 12 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006 aprobate prin HG nr. 1425/2006.

De asemenea, beneficiarul lucrării va solicita zilierilor asumarea pe proprie răspundere, prin semnătură, că starea sănatatii le permite desfasurarea activitatilor repartizate de beneficiar.

Totodată, beneficiarul are obligația de a pune, în mod gratuit, la dispoziția zilierilor echipamente de muncă adecvate activității pe care o desfășoară și care nu pun în pericol securitatea și sănătatea acestora.

În cazul producerii unui accident în care unul sau mai mulți zilieri sunt implicați, beneficiarul lucrării trebuie să comunice evenimentul inspectoratului teritorial de muncă pe raza căruia s-a produs.

Beneficiarii lucrarii vor inregistra accidentele de munca suferite de zilieri in timpul activitatii iar modalitatea de inregistrare se va stabili prin normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52 din 2011. În plus accidentul de muncă suferit de zilier se înregistrează de către beneficiar în Registrul unic de evidenţă a zilierilor accidentaţi, prevăzut în anexa nr. 4 din normele metodologice.

Important! Cercetarea evenimentului în care au fost implicați zilieri se realizează de către inspectoratul teritorial de muncă pe raza căruia acesta s-a produs.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneare la blog – via e-mail”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI UNUL DE TELEGRAM CLICK AICI.

În situaţia producerii unui eveniment care are ca urmare accidentarea sau decesul zilierului, beneficiarul este obligat să asigure cheltuielile necesare îngrijirilor medicale, respectiv înmormântării din fonduri proprii, în cazul în care evenimentul s-a produs din vina acestuia.

În activitatea pe care o desfășoară, zilierii trebuie să cunoască şi să respecte îndatoririle ce le revin, având la rândul lor o serie de obligații în domeniul SSM, după cum urmează:

– să îşi însuşească şi să respecte măsurile de prevenire şi protecţie stabilite de beneficiar;
– să utilizeze corect echipamentele de muncă și echipamentul individual de protecţie puse la dispoziţie de către beneficiar;
– să nu scoată din funcţiune, modifice sau înlăture dispozitivele de securitate proprii ale echipamentelor de muncă;
– să comunice imediat beneficiarului orice situaţie de muncă despre care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea şi sănătatea proprie sau a colegilor
– să pună la dispoziţia inspectorilor de muncă informaţiile şi documentele solicitate cu ocazia controlului.

De reținut! În situația în care, pentru desfăşurarea de activităţi necalificate cu caracter ocazional, beneficiarul foloseşte minori cu vârsta cuprinsă între 15 şi 18 ani are obligaţia de a respecta toate dispoziţiile legale privitoare la protecţia minorilor la locul de muncă.

Sursa (cu multumiri) – ITM Salaj

🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍

✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor!click aici sau click aici (F 177)

– ⚠️ Anularea creanțelor fiscale ⚠️ – care este procedura de aplicare, potrivit OUG nr. 107/2024 (pașii oficiali) – click aici
– ⏰ UTIL – Broșură privind Decontul precompletat RO e-TVA – destinat persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA – click aici
– ✅ NOU – ANAF – ghid explicativ cu privire la prevederile/scopul Directivei 2011/16/UE privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal (”DAC 7”) – click aici
– 💡 Sărbători legale începând cu 01.01.2024 – sau zilele libere în care legal nu se lucrează (info util, conform legislație în vigoare, actualizat) – click aici
– 💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici
– ⏰ IMPORTANT (oficial) – răspuns ANAF cu privire la aplicare plafon casierii (pentru societățile cu mai multe puncte de lucru)click aici
– ✅ Reguli de circulație a numerarului începând cu data de 13.11.2023 – fișier util si pe înțelesul tuturor – click aici
– ⏰ Câte zile lucrătoare sunt în fiecare luna din anul 2024 (inclusiv detaliere pe ore lucrătoare) – INFO UTIL ANUAL – click aici
– 💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
" Pentru contabilitate și salarizare - recomandăm NextUp " Activitățile cu caracter ocazional desfășurate de zilieri sunt reglementate de Legea nr. 52/2011 și de normele de aplicare ale acesteia aprobate de Ordinul MMFPSPV nr.831/2015 și au incluse prevederi specifice privind...ITM (oficial 2024) - securitatea și sănătatea muncii pentru zilieri
error: Conținutul este protejat !!