Proiectul de ordin al ministrului economiei şi finanţelor pentru aprobarea modelului şi conţinutului fişei fiscale
media: 0.00 din 0 voturi
Acest proiect de ordin propune adaptarea formularului fişă fiscală la necesităţile de administrare prin introducerea, în conţinutul acestuia, a unei coloane în care să se evidenţieze venitul brut realizat din salarii şi adaptarea corespunzătoare a instrucţiunilor de completare a formularului fişă fiscală.
Potrivit art.57 şi art.59 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările si completările ulterioare, plătitorii de salarii şi de venituri asimilate salariilor au obligaţia de a calcula şi reţine impozitul aferent acestor venituri. Informaţiile referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii se cuprind în formularul fişă fiscală. Fişele fiscale se depun la organul fiscal competent, până în ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.
În scopul realizării atribuţiilor si sarcinilor ce le revin potrivit legii, autorităţile publice, instituţiile publice sau de interes public solicită, de la unităţile fiscale, informaţii cu privire la veniturile din salarii si asimilate salariilor realizate de persoanele fizice.
Totodată, la cererea contribuabililor, unitătile fiscale eliberarează documente care atestă veniturile din salarii si asimilate salariilor realizate (adeverinţe, certificat privind atestarea impozitului plătit conform Convenţiei de evitare a dublei impuneri de persoanele fizice nerezidente ş.a.).
Pentru a facilita completarea fişei fiscale în format electronic, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală pune la dispoziţia contribuabililor, un program informatic de asistenţă care poate fi obţinut, fie de la organul fiscal competent, fie prin descărcarea de pe Portalul ANAF (http://anaf.mfinante.ro).
Proiectele de acte normative, initiate de institutia noastra, sunt facute publice pe Portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala la adresa http://anaf.mfinante.ro, domeniul Legislatie/ Transparenta decizionala.
De asemenea, acestea pot fi consultate la Directia Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media – domnului Victor Ogneru, cu mentiunea “Conf.Legii nr.52/2003”, la urmatoarele adrese:
• Prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 – la Directia Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;
• Electronic la adresa de mail: [email protected]
• Prin fax la numarul: 021-319.98.57.
Pentru a avea acces la informatiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala in Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se poate accesa domeniul Informatii publice/ Comunicate si informatii de presa aflat pe Portalul institutiei noastre.
sursa – www.gov.ro