Multi intreprinzatori straini, care au deja infiintata in alta tara o societate comerciala sunt interesati sa afle care este calea legala pentru ca firma in cauza sa infiinteze o sucursala in tara noastra.
Vom prezenta mai jos actele care trebuiesc intocmite si documentele care trebuiesc procurate in vederea infiintarii sucursalei societatii cu sediul in strainatate:
– Organul statuar competent al societatii „mama“ cu sediul in strainatate trebuie sa emita o hotarare privind infiintarea sucursalei prin care se desemneaza si persoana imputernicita sa reprezinte sucursala. Aceasta hotarare va cuprinde: denumirea comerciantului din strainatate si forma juridica, registrul in care este inmatriculat comerciantul din strainatate, numarul de inmatriculare si sediul social precum si denumirea sucursalei, sediul sucursalei, persoanele imputernicite sa reprezinte fata de terti si in justitie comerciantul din strainatate, limita puterilor conferite, obiectul de activitate ce urmeaza sa se desfasoare in cadrul sucursalei cu precizarea domeniului si activitatii principale – codificate conform codului CAEN;
– Actul constitutiv si statutul comerciantului din strainatate daca sunt continute in documente separate, impreuna cu toate modificarile acestor documente sau actul constitutiv actualizat, in traducere certificata;
– In cazul sucursalelor comerciantilor din state care sunt membre UE, documentele contabile ale agentului economic din strainatate, asa cum sunt ele intocmite, audiate si publicate in conformitate cu legea statului membru care guverneaza comerciantul din strainatate;
– In cazul sucursalelor comerciantilor din state care nu sunt membre UE sau ale spatiului Economic European, documente care sa ateste sediul social al comerciantului din strainatate, obiectul de activitate al acestuia si, cel putin anual, suma capitalului subscris, daca aceste informatii nu sunt in documentele prevazute in actul constitutiv si statutul comerciantului din strainatate, precum si documentele contabile ale agentului economic din strainatate, audiate si publicate in conformitate cu legea din Romania, cu exceptia cazurilor cand legea comerciantului din strainatate prevede reglementari echivalente cu cele din UE.
– Ceritificatul in traducere certificata, de la registrul in care este inmatriculat comerciantul din strainatate, care sa ateste existenta societatii;
– Notificarea transmisa Bancii Nationale a Romaniei de catre autoritatea din statul membru de origine in cazul sucursalei unei institutii de credit , conform prvederilor art. 48 din OG 99/2006;
– autorizarea BNR pentru infiintarea sucursalei in cazul institutiilor de credit cu sediul in state terte conform art. 67 din OG nr. 99/2006;
– specimenele de semnatura ale imputernicitilor sucursalei;
– dovezile privind sediul sucursalei;
– cererea de inregistrare – model tip;
– declaratie-tip pe proprie raspundere model 1 sau 2;
– acordul privind schimbarea destinatiei imobilelor cu regim de locuinta prevazut de legea locuintei nr. 114/1996;
– dovezile privind plata taxelor legale.
Dosarul pentru infiintarea sucursalei se depune la Registrul Comertului de pe langa Tribunalul in raza caruia se infiinteaza respectiva sucursala. Daca se doreste infiintara mai multor sucursale in tara, documentele aratate mai sus se depun numai la una dintre sucursale la alegerea comerciantului, in registrul comertului unde sunt inregistrate celelalte sucursale precizandu-se registrul prin care se asigura formalitatile de publicitate.
sursa – http://www.ccib.ro/afacerea/