A.N.A.F. isi incepe comunicatul official pe aceasta tema titrand – incepând cu acest an angajatorii vor depune o singură declaraţie pentru contribuţii sociale şi impozit pe venit. Dupa aceasta introducere ANAF precizeaza ca incepând cu obligaţiile declarative aferente lunii ianuarie, cu termen de declarare la 25 februarie 2011, contribuabilii care au calitatea de angajatori sau asimilaţi vor utiliza un singur formular (112) privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, formular ce va fi transmis numai autorităţii fiscale competente.
Procedura declaraţiei unice a intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2011 prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2010 – text integral – pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi reglementarea unor măsuri financiar – fiscale şi prin Hotărârea Guvernului nr. 1397/2011 – text integral – privind conţinutul, modalitatea de depunere şi de gestionare a “Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, publicată în M.O. nr. 897 din 31 decembrie 2010.
Cum se completeaza Declaratia unica 112 (valabil incepand cu ianuarie 2011) – link
În formularul 112 au fost integrate informaţiile ce se regăseau în declaraţiile fiscale depuse de angajatori, precum şi în declaraţiile privind evidenţa nominală a asiguraţilor, eliminându-se informaţiile redundante.
Colectie de intrebari si raspunsuri oficiale pe tema D 112 – click aici
Prin aplicarea noii proceduri s-a renunţat complet la formularul 102 „Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale” şi la declaraţiile privind evidenţa nominală a asiguraţilor ce trebuiau depuse la fiecare din cele trei instituţii care gestionează sistemul de asigurare socială, respectiv Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale.
PENTRU CEI CARE NU S-AU INSCRIS LA NEWSLETTER – DAR CARE VOR SA FIE LA CURENT CU STIRILE IN DOMENIU – VA PUTETI ABONA LA EL ASTFEL – INTRODUCETI ADRESA DE MAIL IN PARTEA DREAPTA ===> SI APOI CLICK PE “SUBSCRIBE”.
Totodată, formularul 100 „Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat” nu va mai fi depus pentru impozitul pe veniturile din salarii, această informaţie făcând parte din formularul 112.
Cine are obligatia depunerii formularului 112 (Declaratia unica 112) ? – click aici
Prin actele normative menţionate mai sus se prevede şi simplificarea modalităţii de depunere a declaraţiilor. Astfel, persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajatori sau entităţi asimilate angajatorului vor depune declaraţia unică prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-România.
Declararea in D 112 a impozitului pe veniturile din salarii datorat de salariatii care isi desfsaoara activitatea la sediile secundare inregistrate fiscal – click aici
Până la data de 1 iulie 2011 contribuabilii vor putea depune noul formular fie online, fie la ghişeu, în ultima situaţie prezentând Anexa 1 semnată şi ştampilată, celelalte informaţii urmând să fie livrate pe suport electronic (dischetă, CD, stick). ANAF precizeaza că depunerea online presupune achiziţionarea unui certificat electronic calificat şi înrolarea la organele fiscale. După data de 1 iulie, depunerea online devine obligatorie.
Obligatiile din Nomenclator (Anexa 2 a H.G. nr. 1397/2010) care se declara in Declaratia 112 si modul de calcul al acestora – click aici
Verificarea D 112 incarcata la Finante poate fi realizata pe link-ul de aici – link. O INITIATIVA LAUDABILA CU PRIVIRE LA INFORMAREA CONTRIBUABILILOR DUCE DGFP VALCEA – DETALII
SURSA – anaf.ro
Eu am reusit sa completez declaratia si sa obtim fisierul de validare .xml, dar imi apare eroarea de mai jos:
E: validari globale
eroare structura: tag necunoscut (‘frmMAIN’)
Stie cineva sa-mi spuna unde am gresit, sau ce trebuie sa fac pentru a o corecta?
Multumesc anticipat.
@svetlana – ma gandesc ca ceva pe la denumirea firmei
Multumesc pentru raspuns, dar ce pot face cu denumirea firmei? Am verificat si e corecta. Am pus aceeasi intrebare si la adresa [email protected] si am primit urmatorul raspuns:
„XML-ul declaratiei 112 este cel generat de pdf-ul inteligent in atasament (agrafa) nu cel rezultat din Documents-Forms-Export.”
Dat fiind ca inca nu avem semnatura digitala, am salvat fisierul PDF pe discheta, am imprimat Anexa 1 si le voi preda la AFP. Sa vedem ce mi se va spune acolo.
@svetlana – ok. tine-ne si pe noi la curent.
Daca a depus cineva D112 la ghiseu as vrea sa stiu cum se salveaza pe CD.Eu am salvat fisierul PDF cu Nero pe CD dar la depunere mi-au spus ca nu are atasat XML desi eu daca deschid PDF-ul apare si atasamentul.
@Svetlana pentru depunerea la ghiseu D112 se salveaza pe CD vezi la intructiuni iar denumirea fisier trebuie sa fie D112_codfiscal_anul_luna.pdf
Multumesc!
Multumesc Katy pentru informatie. Incerc sa-l depun maine si-ti spun daca mi l-au primit sau nu. Si mie mi se deschide fisierul cu atasamentul .xml. L-am copiat „trimitandu-l” pe unitatea D: a calculatorului, nu stiu ce program face aceasta operatiune.
O seara buna
@katy si svetlana – multumesc pentru info. sa ne tineti la curent si de acum incolo.
Buna ziua
Ma poate ajuta cineva in legatura cu declaratia 112 pentru cazurile:
– daca pentru tip asigurat „3-Alte categorii de persoane care realizează venituri asimilate salariilor – care nu au contract individual de muncă sau raport de servicii (nu este salariat)” si pentru tipul de asigurat „4-Cenzori, membri în consiliu de administraţie” se calculeaza contributia CI de 0.85%
– daca pentru tip asigurat „3-Alte categorii de persoane care realizează venituri asimilate salariilor – care nu au contract individual de muncă sau raport de servicii (nu este salariat)” se calculeaza fond de garantare de 0.25%
Programul inteligent declaratia 112 nu calculeaza contributia CI de 0.85% pentru tip asigurat “3-Alte categorii de persoane care realizează venituri asimilate salariilor – care nu au contract individual de muncă sau raport de servicii (nu este salariat)” si pentru tipul de asigurat “4-Cenzori, membri în consiliu de administraţie”
CUM ESTE CORECT
In schimb declaratia 112 inteligenta permite in sectiunea B la pozitia 11. „Bază de calcul pentru plata fondului de garantare” sa se treaca salariul brut pentru a calcula fond de garantare de 0.25%
CUM ESTE CORECT
@nicu – incearca sa pui intrebarea pe grupul nostru – http://finance.groups.yahoo.com/group/contacafe_club/
DACA NU AM CONTRIBUTII, DECAT IMP PE PROFIT, SI SUNT SCUTIT DE TVA, TREBUIE SA NU SA DEPUN DECLARATIA ASTA???
@anca – nu
După data de 1 iulie, depunerea online devine obligatorie. DE CE?
400.000*50=20.000.000 euro / an
Certificatele digitale puteau fi date si de catre ANAF gratuit.
Atata timp cat nu exista si alte metode de depunere firmele (3 la numar – parca anume sa ne arate ca exista concurenta pe piata) care elibereaza certificate digitale nu au nici un motiv sa scada pretul deoarece au clienti garantati.
Ce se va intampla daca nu va functiona sistemul corect? A se vedea celelalte situri ale ministerului de finante.
De ce nu s-a lasat sa se aleaga cea mai eficienta metoda de catre contribuabili? Daca firma este la un minut distanta de administratia financiara trebuie sa cheltuie bani si timp pentru obtinerea unui certificat digital si pentru acces la internet (desi poate nu are nevoie).
@vlad – bune intrebari 🙂 dar eu zic ca nu ne va rapsunde nimeni
ne chinuim de ceva vreme sa incarcam cei 562 de angajati ai institutiei in care lucre dar nu reusesc . Am ajuns la nr.350 si astept pana face o fisa nou pana 5 minute. E bine ca traim intr-o tara in care pentru a depune declaratiile obligatorii sa lucram ore suplimentare si sa cumparam programe care sa ne ajute in munca. Dar oare ministerul de finante este un minister care lucreaza din veniturile altora????????????????????
@DANUTZA – la un asa numar de mare, te sfatuiesc sa iti iei un soft de salarizare, sau daca o faci pentru feb. 2011, vezi ca am ublicat ceva indicatii pentru usurinta lucrului.
sa-ia …….. pe toti cu d112 din cauza aparitiei asteia am pierdut subv la somaj pt luna ian . CINE RASPUNDE PT ASTA ?
@dana – nimeni, decat fiecare contribuabil in parte.
Buna seara, este prima depunere a decl 112, am descarcat de pae net df -ul inteligent, am completat, avand un singur angajat xml-ul a aparut in atasament. Bun, mai departe ce trebuie sa copiez pe CD, pdf-ul modificat, sau si pdf si xml
@nestiutorul – pe CD pui fisierul .PDF