Va informam pe aceasta cale ca, in Monitorul Oficial nr. 28 din 12 ianuarie 2018, a fost publicat Ordinul preşedintelui ANAF nr. 4156 din 28 decembrie 2017 – pentru aprobarea informaţiilor conţinute în registrul naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţe şi în sectoarele municipiului Bucureşti, precum şi metodologia şi procedura de înregistrare a acestora.
Iata si cateva precizări suplimentare cu privire la actul normativ – via AJFP Dambovita (institutie careia ii multumim pentru posibilitatea preluarii acestor informatii):
Prin ordin se aprobă procedurile de lucru privind Registrul naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale, având ca deziderate următoarele:
a) combaterea riscurilor de neconformare fiscală;
b) simplificarea procedurilor şi sporirea competitivităţii fiscale a mediului de afaceri;
c) creşterea calităţii serviciilor oferite contribuabililor;
d) dezvoltarea canalelor informatice de interacţiune cu contribuabilii.
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOTELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STANGA JOS) – SI ABONEAZA-TE LA NOTIFICARI. DE CATE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECAT LA CEI CARE NU SUNT ABONATI.
Prin intermediul registrului se constituie o evidenţă la nivel naţional a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, care va permite:
a) identificarea unică a fiecărui aparat de marcat electronic fiscal, prin atribuirea aleatorie a unui număr format din 10 cifre, căruia i se asociază istoricul aparatului de marcat electronic fiscal şi care nu poate fi anulat/şters/realocat;
b) identificarea operatorului care funcţionează legal şi livrează bunuri cu amănuntul şi/sau prestează servicii direct către populaţie;
c) colectarea de informaţii despre starea de funcţionare a aparatului de marcat electronic fiscal şi/sau a locului unde este amplasat/depozitat;
d) reducerea semnificativă a posibilităţilor de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat şi, în consecinţă, va limita potenţialul de subdeclarare/nedeclarare a veniturilor;
e) corelarea informaţiilor fiscale şi a celor legate de utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea efectuării de analize relevante care să vizeze conformarea operatorilor economici, dar şi prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale;
f) diminuarea numărului de controale fiscale la contribuabilii oneşti prin valorificarea rezultatele analizelor;
g) securizarea procedurii, ca urmare a autentificării cu certificat digital în vederea transmiterii informaţiilor.
PENTRU A DESCARCA OPANAF 4156/2017 – CLICK AICI
De asemenea, se contribuie semnificativ la reducerea birocraţiei şi optimizarea rersurselor ANAF prin:
a) comunicarea electronică a informaţiilor din registrul naţional de evidenţă;
b) simplificarea procedurilor administrative de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
c) degrevarea de sarcini a utilizatorilor finali în privinţa procedurii de declarare şi înregistrare aparatelor de marcat electronice fiscale.
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUS – CLICK AICI.
[…] – OPANAF 4156/2017 – Registrul naţional de evidenţă a AMEF (aprobarea informaţiilor conţinute) – CLICK AICI […]
[…] 2019, a fost publicat Ordinul preşedintelui ANAF nr. 857 din 28 martie 2019 privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 4.156/2017 pentru aprobarea informaţiilor conţinute în registrul naţional de evidenţă a aparatelor de […]
[…] procedura de înregistrare a AMEF în etapa preoperaționalizare a Registrului, în conformitate cu OPANAF nr.4156/ 28.12.2017, modificat prin OPANAF nr. 857/28.03.2019 […]