Dupa cum am spus si luna trecuta – DETALII AICI – dacă de la 1 mai 2019 inspectorii antifraudă vor constata încălcarea obligației de dotare cu noile case de marcat cu jurnal electronic, vor aplica amendă de la 8.000 lei la 10.000 lei și vor suspenda activitatea economică în punctul de lucru al operatorului economic până la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal şi prezentarea dovezii de plată a amenzii, cu excepția situațiilor în care se constată că operatorul economic a comandat deja necesarul de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic și a solicitat instalarea acestora.
Acțiunea este dispusă direct de Ministerul Finanțelor Publice, fiind determinată de diferența foarte mare dintre numărul de 504.966 de aparate de marcat înregistrate în sistemul informativ al ANAF și puse pe piață și numărul de 344.020 de aparate de marcat puse în funcțiune la contribuabili. De asemenea, în luna martie, comparativ cu luna februarie, a fost înregistrată scăderea cu cca. 39% a numărului aparatelor de marcat instalate la contribuabili, și cu cca. 20% a numărului aparatelor de marcat înregistrate de distribuitorii autorizați în sistemul ANAF.
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI
Potrivit MFP – la nivelul majorității distribuitorilor autorizați și a unităților acreditate pentru comercializare există stocuri de aparate de marcat noi și nu mai sunt semnalate dificultăți legate de lipsa capacității de instalare a unităților de service.
ALTE MATERIALE SI INFORMATII UTILE:
– Case de marcat: facilități, obligații, termene – material oficial ANAF (centralizare răspunsuri sesiuni Facebook) – click aici
– Case de Marcat (2019) – ce documente trebuie prezentate pentru a finaliza operațiunea de fiscalizare, cum procedam după extragerea memoriei – CLICK AICI
– UPDATE (oficial) – Termenele de depunere a declarațiilor pentru casele de marcat – A4200, A4203, F4109 (plus pașii necesari) – click aici
– Trebuie generat raportul Z la închiderea zilei fiscale – chiar dacă nu au fost emise bonuri fiscale? Pot exista mai multe Z-uri într-o zi calendaristică? – CLICK AICI
– Utilizatorii caselor de marcat noi pot să renunțe la contractul de service cu distribuitorii sau unitățile autorizate/acreditate ? – click aici